>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
|
|
|
Hummer (HMMWV)
Podoba ci się, co nie? No proste, bo widzisz, synku, to jest niegdysiejsza ikona naszego kraju. Nie ma się co śmiać - to cacuszko potrafiło wszystko i służyło jako regularny pojazd naszych sił zbrojnych. Co mówisz? Ach, toporny, no troszkę, ale między innymi dzięki temu był tak cholernie niezawodny. Kiedyś, dawno, jeszcze przed wojną nasz rząd zażyczył sobie mieć wóz do wszystkiego, no i tak powstał właśnie on - HMMWV, Wielozadaniowy Pojazd Kołowy O Wysokiej Mobilności, czy jakoś tak. Trudna nazwa powiadasz, naszym chłopcom też się nie podobała, więc zaczęli na niego wołać Hummer. Ale kontynuując, projekt powstał w 1979 roku, a do czynnej służby wszedł sześć lat później i służył nam bez większych poprawek aż do wojny. Co będziemy tak się patrzeć z daleka - podejdź, pokażę ci go.
Mój egzemplarz jest z 2003 roku, dasz wiarę? Działa praktycznie jak nowy, mówię ci, synku, to są sprzęty nie do zdarcia. Jak go znalazłem, to wsiadłem, odpaliłem i przyjechałem do domu. Tak między nami, podobno ci z Posterunku mają kilka egzemplarzy z ostatnich lat produkcji, ale nigdy nie widziałem ani tych pojazdów, ani też Posterunku. Cholernie mobilni są ci skurwiele, a szkoda, bo widzisz, podobno potrafią je przerabiać tak, że dech zapiera. Ale koniec gdybania, zerknij do serca - ten potwór o pojemności 6495 ccm jest tak mocny, że daje się nim wyrywać drzewa, nie pieprzę, synku! Wiem co mówię, 200 koników może nie imponuje, jednak dzięki momentowi rzędu 750... nie wiesz co to jest moment? Najprościej rzecz ujmując: im wyższy moment, tym silnik lepiej sobie radzi z oddaniem mocy na koła. Widzę, że się podjarałeś nieco, no i słusznie, bo to cielsko jest jak dom - niegdyś śmiano się, że siedzenia kierowcy i pasażera są w innych strefach czasowych... I powiem ci, że po części mieli cholerną słuszność. Jest tak wielki, że czasem uniemożliwia swobodną jazdę, nawet na dzisiejszych pustkowiach. Jak mocnej nadepniesz, to w baku robi się wirek, który zaczyna zasysać paliwo z szybkością ok. 1 galona/10 km, także trzeba uważać. Ma jednak kilka podstawowych zalet - jako jeden z nielicznych fabrycznych wózków potrafi wytrzymać ostrzał seryjny z Kałasza albo M16, na dodatek można na nim montować co dusza zapragnie, więc nie ma problemu, by odpłacić sukinsynom pięknym za nadobne. Pytasz, co można zamontować? To zależy co chcesz, najczęściej spotykane Hummery są te z montowanym na dachu WKM-em, jednak jak zażyczysz sobie wyrzutnię rakiet, czy granatów, to też nie będzie z tym wielkiego kłopotu. Trafiłem kiedyś na jednego z działkiem bezodrzutowym - szkoda, że nie widziałeś min tych ćpunów z Dark Vision, ha ha, chyba jeszcze tak szybko nie jechali na tych swoich dwuśladowych zabaweczkach. A jak kurz po ostrzale opadł, to Hummera widziałem jako plamę na linii horyzontu - tak bum i znikasz, to się nazywa partyzantka. Jednak jakbyś chciał brać udział w otwartej walce, też się nada, wystarczy trochę obudować okna i masz samochód pancerny pierwsza klasa.
Widzę, że się napaliłeś? He he, spokojnie, dzieciaku, wbrew pozorom, spotkać ich można całkiem sporo. W Detroit na pewno znajdziesz jakiś ciekawy egzemplarz. Mało tego, tamtejsi "specjaliści" władują ci do niego co tylko sobie wymarzysz. Sporo ich jeździ również w całych centralnych ZSA. W Teksasie też często je widać, próżno ich szukać koło Neodżungli, co jest oczywiste, z uwagi na gabaryty. Ogólnie trafić na nie można tam, gdzie jest dużo otwartej przestrzeni i/lub trudny teren.
Dane taktyczno-techniczne:
Typ: Terenowy
Ilość miejsc: 6
Układ jezdny: 4x4
Masa własna: 3 574 kg*
Długość: 4.69 m
Szerokość: 2.19 m
Wysokość: 1.90 m
Rozstaw osi: 3.30 m
Pręd. maks. na drodze: 100 km/h
Pojemność zbiornika paliwa: 160 l
Przyspieszenie: 30 km/h
Zwrotność: +10%
Hamulce: 30 km/h (tarczowe)
Zużycie paliwa: 25 l/100 km
Głębokość brodzenia: 0.77 m
Typ i pojemność silnika: Optimizer 6500 (6495 ccm)
Moc silnika: 205 KM
Chłodnica: Ciecz
Skrzynia biegów: Ręczna
Wytrzymałość: 18
Redukcja: 3
Wyposażenie dodatkowe: Wzmocnione zawieszenie, wzmocnienie przewodów i rurek pod podwoziem, zwiększony prześwit, napęd na cztery koła, wzmocnione zderzaki
Cena: 120 g (sprawność 5), 1200 g (sprawność 13)
Dostępność: 25%
misieq. |
komentarz[27] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "HMMWV (Hummer)" |
|
|
|
|
|
|
Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!
|
|
Sonda |
Top 10 |
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
ShoutBox |
|
|