>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
|
|
|
Ford Falcon
Wersja XB GT Coupe z 1973
Cóż... nie dziwię się, że nie jesteś w stanie rozpoznać tego samochodu. Są one obecnie rzadkością, nawet w Detroit. Model ten, wbrew temu co sugerują literki na masce, nie jest dziełem Amerykanów. Widzisz, nasi zarzucili produkcję Falconów jakieś sto lat temu, oddając pałeczkę kangurowcom. I zapewne byłyby dziś one tak rzadkie w naszym wspaniałym zasranym kraju, jak dorosłe dziewice, gdyby nie jeden mały motyw. Ale o nim później.
Sama bryka jako taka nie wyróżnia się niczym szczególnym z grona innych Mięśniaków. Ma duży, paliwożerny silnik, niezłe przyśpieszenie i prędkość maksymalną ponad 100 mil na godzinę. Konstrukcja jest stabilna i wytrzymała, co jest typowe dla takich resorówek. Prowadzi się go troszkę wygodniej niż niektóre inne Mięśniaki, jednak nie jest to zbyt istotna różnica. Nie na tyle, aby uznać Falcona za brykę szkoleniową.
Pewnie zastanawiasz się, czemu w takim razie pokazałem ci go jako jednego z pierwszych, zwłaszcza, że stał na drugim końcu mojego podwórka? Cóż, bryka ta zyskała sławę dzięki dwóm kultowym filmom, przez niektórych zwanymi proroczymi. Z tego powodu, niektórzy zagorzali fani lub fanatycy sprowadzali je z kanguniarni. Zaś w drugiej dekadzie naszego wieku zaczęli je składać także u nas, ale tylko i wyłącznie w tej wersji, którą tu widzisz. Obecnie jednak niewiele ich jeździ, bowiem debile z Forda wsadzili w niego trochę tej pieprzonej elektroniki. Trzeba więc trochę wysiłku i niezłych umiejętności, aby ją obejść i uruchomić tę brykę. Wiem za to, że na pewno używa ich gang Czarnych Źrenic z Detroit, w tych ich szalonych wyścigach. Uczynili oni z XB GT swoją wizytówkę, tym samym najpewniej u nich znajdziesz speców od tej bryki. Tyle, że wiesz jak to jest z używaniem wizytówki gangu nie należąc do niego, prawda?
Dane taktyczno-techniczne:
Typ: Coupe
Ilość miejsc: 4 (dwudrzwiowy)
Układ jezdny: Standardowy, z napędem na tylną oś
Masa własna: 1 587 kg
Długość: 4.81 m
Szerokość: 1.97 m
Wysokość: 1.37 m
Pręd. maks. na drodze: 160 km/h
Przyspieszenie: 50 km/h
Zwrotność: -15%
Hamulce: 40 km/h (tarczowe)
Pojemność zbiornika paliwa: 79.6 l
Zużycie paliwa: 17.5l/100 km*
Głębokość brodzenia: BD
Typ i pojemność silnika: Cleveland II V8 (5.76 l)
Moc silnika: 330 KM
Chłodnica: Ciecz
Skrzynia biegów: Manualna, 4 biegi do przodu, 1 wsteczny
Wytrzymałość: 12
Redukcja: 2
Cena: 80 g (sprawność 5), 1000 g (sprawność 13)
Wersja Pursuit Special RZJ Interceptor
To co widzisz na tym zdjęciu, to właśnie powód, dla którego w ogóle zaczęto się bawić u nas w Falcony XB. Interceptor lub Pursuit Special Maksa Rockatańskiego taki jakim można go było oglądać w pierwszym filmie. W drugim dodano mu jeszcze dwa olbrzymie zbiorniki paliwowe na tylnym siedzeniu i w bagażniku oraz ze 2 000 mil na liczniku. Większość kupowała Falcony właśnie po to, by zrobić sobie kopię tej bryki. Ford co prawda spróbował zrobić seryjną wersję Prosuita, ale nie było na nią popytu. Większość wolała samemu grzebać w hmm... cywilnej wersji.
Co? Pytasz na co ci jakiś wyszukany filmowy samochodzik? Pomijając sam klimat, to jest to cholernie dobry wóz. Potężny, szybki jak diabli, z bakiem pojemnym jak w Macu i przyśpieszeniu od 0 do 60 takim, że Detroitczycy dostają ślinotoku na samo wspomnienie o tej bryce. Ale to, co jest najlepsze, to to, że nie ma dwóch identycznych sztuk tego samochodu. I nigdy nie było. Wszystkie wersje to ręczne przeróbki i mogą się różnić pod niemal każdym względem. Niektórzy klecą podróbki Pursuit z innych samochodów, ale to już są profanatorzy.
Wypadałoby opowiedzieć coś niecoś o samym autku, poza tym co widać na pierwszy rzut oka. Prowadzi się go zaskakująco dobrze i stabilnie, znacznie lepiej niż zwykłego Falcona. Ma on dwa typy "pracy": pełny i ekonomiczny. Różnica między nimi polega na tym, czy włączysz sprężarkę czy nie. Bez niej moc i osiągi są prawie identyczne jak klasycznego XB, czyli nic niezwykłego. Za to przy włączonej bryka zużywa się szybciej i paliwa szybciej zaczyna brakować.
Ile ich jest? Nie wiem. Sądzę, że kilkanaście, zdziwiłbym się gdyby było więcej niż dwa tuziny. Na pewno wiem o jednym egzemplarzu. Obecnie należy on do Johna Grimma, pierwszego biskupa kościoła Szalonego Maxa z Salt Lake. Te świry uważają, że filmy z tej serii są prorocze i zostały stworzone pod natchnieniem Kosmosu, czy czegoś tam. Tym samym ich kler ubiera się w czarne skóry, jako broni używa tylko dwururek i jeździ czarnymi Mięśniakami. Ich guru zaś dostaje właśnie Pursiuta. Nim jednak się do tego zapalisz, wiedz kolego, że wymaga się od wodza aby dał sobie przejechać po kolanie motocyklem, co by je odpowiednio zgruchotać... Świry normalnie...
Dane taktyczno-techniczne:
Typ: Coupe
Ilość miejsc: 4 (dwudrzwiowy!)
Układ jezdny: Standardowy, z napędem na tylną oś
Masa własna: 1 610 kg*
Długość: 4.94 m*
Szerokość: 1.99 m*
Wysokość: 1.42 m*
Pręd. maks. na drodze: 180 km/h
Przyspieszenie: 60 km/h
Zwrotność: -15%
Hamulce: 50 km/h (tarczowe)
Pojemność zbiornika paliwa: 121 l*
Zużycie paliwa: 28 l/100 km*
Głębokość brodzenia: BD
Typ i pojemność silnika: Cleveland II V8 (5.76 l) z dodaną sprężarką
Moc silnika: 396 KM*
Chłodnica: Ciecz
Skrzynia biegów: Manualna, 4 biegi do przodu, 1 wsteczny
Wytrzymałość: 11
Redukcja: 2
Wyposażenie dodatkowe: ABS, duża turbosprężarka, przepustnica spalin
Cena: 100 g (sprawność 5 – ABS i ESP nie działają), 1500 g (sprawność 13)
*Oznacza dane ustalone przez autora z braku odpowiednich źródeł.
Kliknij aby zobaczyć/pobrać Kartę Wozu (.pdf) do użycia na sesji.
Wierzbowski. |
komentarz[14] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Ford Falcon" |
|
|
|
|
|
|
Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!
|
|
Sonda |
Top 10 |
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
ShoutBox |
|
|