..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Amunicja Specjalna


(przedstawia wielebny Christopher Van Dyke)

Image Hosted by ImageShack.us

Tak, dzieci, Pan się raduje na wasz widok. A teraz posłuchajcie mych słów, bo jest w nich mądrość. Słuchajcie ich, a samego Stwórcy głos posłyszycie. Pan nasz mówi, by nieść Światło, Wiedzę i Pokój. I czynimy to ze wszystkich sił! Wygniatamy wrogich mutantów, będących pomiotem Bestii! Uczymy i cywilizujemy tych, których Bestia spaczyła, a oni chcą mimo to iść do światłości! Odpieramy ataki Stalowej Śmierci i chwytamy ją, by poznać jej tajemnice! Ale czy udałoby nam się czynić to bez pomocy naszego Ojca? Czy gdyby Bóg, w swej mądrości i łasce, nie dał nam umiejętności tworzenia broni, przemoglibyśmy zastępy piekielne gołymi rękoma? Nie! Zaprawdę powiadam wam, nie! Nasze zwłoki zasłałyby pustkowia! Mutanci są silniejsi, maszyny zbyt wytrzymałe! A czyż nasza broń na coś by się zdała, gdyby nie Nasiona Pana?! Tak bracia, sami wiecie, że nasze karabiny byłyby bezużyteczne! Dziś o nich właśnie pomówimy. O Nasionach, dzięki którym żyjemy, choć nie możemy ich zmielić na mąkę! Znacie już kilka gatunków, zwykłe różnych kalibrów, bez płaszczowe, AP i boski dar, Błogosławione flachette! Ale przecież to nie koniec Boskiej Opatrzności, istnieje ogromna ilość wszelakich nasion, ale opowiem wam dziś o kilku, a może kiedyś nauczę was je robić…Ale teraz wysilcie słuch i otwórzcie umysły…

Amunicja HP (Hollow Point)

Zaprawdę bracia, oto wspaniałe nasionko, które z odrobiną wprawy, możecie hodować nawet sami. Oto możecie wziąć zwykły nabój i nawiercić jego czubek. Tylko pamiętajcie, nie za głęboko! Amunicja ta była popularna w dawnym Babilonie Stanów, jako że Ojciec Niebieski pobłogosławił ją celnością i napełnił ją swym gniewem. Powietrze tłoczone pod ciśnieniem w trakcie lotu poprawia stabilność pocisku i zwiększa jego moc! Niestety to samo powietrze wyhamowuje pocisk, co zmniejsza jego zasięg! Używajcie ich mądrze, a wasi wrogowie nie będą wam już więcej bruździć!

Mechanika:

Kaliber: Wszechstronny, poza kalibrami gauge
PT Produkcji: W przypadku tworzenia naboju od podstaw, należy zwiększyć standardowe PT o 20%. Jeśli jednak przerabiasz już istniejący pocisk, to po prostu wykonujesz Problematyczny test rusznikarstwa.

Reguły Specjalne:
- Używanie tych naboi poprawia celność o 20% i należy je traktować jako „Silną amunicję”
- Jeśli przerabiasz amunicję karabinową, nadal zadaje obrażenia ciężkie, ale przebicie zwiększasz o dwa i utrudnienia dla trafionego celu obliczasz od 80% (w przypadku udanego testu ignorowania ran 40%)
- Jeśli jesteś desperatem i używasz tak przerobionych pocisków gauge, to przebicie zwiększasz o 3. Każdy trafiony cel musi sobie poradzić z utrudnieniami rzędu 120% i wszystko o masie nie przekraczającej 500 kg, musi rzucać na Budowę, albo ma ranę krytyczną (PT ustala MG) – to jest siła ognia, nie?

Cena: Zależy od kalibru, dodać za każdym razem 2 g
Dostępność: 40%, gauge 5% (ale rośnie wraz z liczbą szajbusów na świecie)

Amunicja Smugowo-Zapalająca

Tak, moi bracia, oto świetlisty dar naszego Pana! Jak ogień Prometeusza ofiarowany ludziom, by nawet w ciemnościach nocy zachowali precyzję swoich czynów? Nasiona te zawierają Ogień! Ładunek mieszaniny pirotechnicznej tlenków metali, fosforu i ziemi krzemionkowej pozwala nam rozświetlić nasz cel. Pociski w trakcie lotu pozostawiają po sobie, poprzez wywiercone malusieńkie otwory, smugę niebiańskiego światła i dzięki temu, możecie ujrzeć zło! Nawet jeśli chybiliście, możecie strzelać dalej, bo widzicie gdzie trafił ostatni pocisk. Jedyną wadą jest to, iż wasi wrogowie też widzą skąd nadlatuje płomień, więc używajcie ich mądrze. Ale możecie też używać ich, by podpalać niewiernych! Zmieniając lekko budowę pocisku (usuwając otwory) i mieszankę chemiczną - zastępując Fosfor, tlenkiem Baru (utleniacz umożliwia zapłon bez tlenu atmosferycznego) możecie razić przeciwnika ogniem i spopielać jego otoczenie! To zaprawdę wspaniała broń w rękach wyszkolonego snajpera, który może w ten sposób eliminować wrogie pojazdy, strzelając w ich zbiorniki paliwa.

Niestety nie każdy potrafi je przygotować. Do tego celu potrzebna wam jest znajomość arkanów chemii!

Mechanika:

Kaliber: Potencjalnie każdy, ale nie produkowano smugowej amunicji pistoletowej
PT Produkcji: (wymagany sprzęt) B. trudny i dodatkowo problematyczny chemii (trzeba zrobić poprawną mieszankę)

Reguły Specjalne:
- Smugi światła - Tylko smugowa (+20% celności po oddaniu choć jednego strzału i zmniejszają o połowę utrudnienia strzelania w ciemności)
- Podpalenie - Tylko zapalająca (Trudny test Zręczności i tura na tarzanie się po ziemi i lekka rana kumulatywna do ugaszania, trafiony zbiornik materiałów łatwopalnych - 90% szans na eksplozję)

Cena: Zależy od kalibru, dodaj zawsze 4 g
Dostępność: 20%, 5% pistoletowa

Dum-Dum

MŁOT BOŻY, BRACIA! MŁOT BOŻY! Oto nasienie zwycięstwa! Praktycznie każdy może wytworzyć te potężne naboje. Wystarczy wziąć najzwyklejszy pocisk dowolnego kalibru i nadpiłować czubek pocisku na jakiś milimetr (najczęściej na krzyż, ale można też gęściej).

Przy uderzeniu w cel nasionko pęka i, jak dojrzały kiełek śmierci, rozrywa ciało z siłą rozjuszonej bestii. Ale ostrożnie! Te małe demony są nieprzewidywalne i potrafią zachowywać się złośliwie, zablokować broń, lub nawet eksplodować! Ale dobry rusznikarz, potrafi nadać im swą wolą okowy i skierować drzemiącą w nich furię, w nieprzyjaciół swoich. Dawniej, uznane za narzędzie szatana, zostały zakazane, ale nie wiedzieli głupcy Babilonu, że źle czynią! Bali się ogromnego spustoszenia, jakie czynią te pociski. Nawet potężna amunicja bez płaszczowa nie może się z nimi równać! Niestety nasiona mają tę samą wadę - straszliwie słabą siłę przebicia. Niemniej, nie ma lepszej broni do anihilacji plemion mutantów, czy gangów. Wystarczy jeden nabój, by wyłączyć przeciwnika o fizjonomii człowieka!

Mechanika:

Kaliber: Każdy, poza gauge
PT Produkcji: Problematyczny

Reguły Specjalne:
- Niestabilność (w razie nieudanego testu prawdopodobieństwo zacięcia broni wzrasta o 5 oczek na kostce i dodatkowo, przy każdym zacięciu, jest 50% szansy na eksplozję pocisku w komorze)
- Amunicja rozrywająca (jeśli pociska zadawałby lekkie, zada ciężkie rany. W przypadku pocisków zadających ciężkie rany, istnieje 50% na ranę krytyczną, ponadto należy podwoić negatywne modyfikatory)
- Paskudne rany (pocisk eksploduje w ciele ofiary powodując, w razie nieudanego Trudnego testu Budowy, kumulatywną lekką ranę – krwotok. Wyleczenie jej to B. trudny test pierwszej pomocy)

Cena: Cena naboju +2 g
Dostępność: 70%

Amunicja Fosforowa

Ognie piekielne, okiełznane w prostej i efektywnej formie. Potężna broń, moje dzieci! Niebezpieczna tak dla was, jak i dla wrogów waszych. Używajcie tylko w ostateczności, chyba, że chcecie popełnić największy z grzechów, czyli odebrać sobie życie - najcenniejszy dar Boga! W tych małych nabojach do strzelb śrutowych, przodkowie nasi zawarli morderczą mieszankę środków łatwopalnych. My, ich skromni naśladowcy, usiłujemy odkryć ich sekrety. Z jak na razie nienajlepszym skutkiem, niestety. Nasiona ogniste są w praktyce poręcznymi miotaczami płomieni chemicznych zdolnymi przeżreć stalową blachę. Po naciśnięciu spustu, z lufy wylatuje chmura ognia o długości około 30 m. Wszystko, co stanie na jej drodze, zostanie zajęte ogniem, wywołanym przez biały fosfor, który stanowi główny składnik pocisku. Niestety, nie można używać ich w broni półautomatycznej, z powodu szybkiego nagrzewania się lufy i prawdopodobieństwa stopienia jej, ale pojedynczy strzał najczęściej wystarczy, by rozwiązać wiele sporów.

Pytacie dzieci, jak to się dzieje, że Fosfor nie spala broni? To nie jest proste do osiągnięcia, ale nietrudne do pojęcia w działaniu. Mianowicie, naboje mają łuski ze specjalnego stopu. Przy wystrzale, część łuski zostaje wypchnięta na zewnątrz i dopiero wtedy ładunek fosforowy zostaje wyrzucony przez gazy wylotowe, więc jego zapłon następuje poza strzelbą. Tak, nasi przodkowie najwyraźniej mieli Błogosławieństwo Najwyższego, ale nie skończyli swojej pracy! Naboje są niestabilne i mogą wybuchnąć w komorze. No cóż, te robione przez nas eksplodują jeszcze częściej. Oryginalne, przedwojenne naboje są znacznie lepsze, ale praktycznie nie można ich dostać, a hodowlą nowych mogą zajmować się tylko najwięksi mistrzowie, bo graniczy to ze skrajnym ryzykiem. Tak czy inaczej, dzieci, jeśli natrafilibyście kiedyś na oryginalne, to strzeżcie ich i trzymajcie na czarną godzinę, a gwarantuję wam, że wasz przeciwnik usmaży się w piekle już na ziemi i czarty będą miały mniej roboty. Te płomienie są nie do zagaszenia!

Mechanika:

Kaliber: Gauge
PT Produkcji: Wymagane skłonności samobójcze, lub profesjonalne laboratorium/warsztat, Cholernie trudny rusznikarstwa i co najmniej B. trudny chemii. Nieudany test rusznikarstwa to 30% szans na eksplozję (traktować jak trafienie z odległości nieświeżego oddechu), natomiast chemii to 50% szans na bezużyteczny ślepak, lub natychmiastowa eksplozja

Reguły Specjalne:
- Trafienie to 2 ciężkie rany. Rany takie goją się 4 razy dłużej i wymagają naprawdę specjalistycznej opieki
- Po każdym strzale istnieje kumulatywna szansa 10% na eksplozję i zapalenie użytkownika (samoróbki). Oryginalne naboje mają szansę 1%
- Niestabilne, przy zacięciu 50% szans na eksplozję

Cena: 50 g za oryginalną, samoróbki 25
Dostępność: 5%

Amunicja +P i Hotload

Oto kolejny Grom Boży! Te nasiona są potwornie popularne wśród niewiernych, szczególnie tych z Detroit, za sprawą piorunujących efektów. W tych łuskach, oznaczonych +P, zwiększono o połowę ładunek prochowy powoduje to znaczne zwiększenie mocy pocisku, jego zasięgu i penetracji pancerza, ale i odrzutu. Tego używamy nawet my, gdyż w tani sposób poprawia znacznie możliwości naszej broni, ale pamiętajcie: broń automatyczna i maszynowa nie lubi tych nasion, może się zaciąć i bardzo szybko się zużywa. Tego problemu nie ma natomiast przy karabinach samopowtarzalnych i rewolwerach. Natomiast to, moje dzieci, to już po prostu Nasienie Głupców… Amunicja Hotload ma podwojony ładunek prochowy. Nie muszę opisywać jak bardzo zwiększa to siłę pocisku. Ale te naboje są potwornie niebezpieczne dla użytkownika, poza wadami normalnej amunicji +P mają tendencję do wybuchania dosłownie w każdej broni. Odradzam używanie tych nasion, chyba, że w ostateczności.

Mechanika:

Kaliber: Każdy
PT Produkcji: Przeciętny

Reguły specjalne:

+P - Niecelna, Bardzo silna amunicja (obrażenia ciężkie i przebicie o 1 w górę), Zasięg o 30% w górę, Szansa zacięcia wzrasta o dwa oczka w broni automatycznej i maszynowej - po każdej serii wzrasta o 1, jeśli broń nie zostanie zakonserwowana. Oczyszczona i naprawiona po każdej walce (problematyczny rusznikarstwa), po 10 seriach nadaje się na złom.

Hotload - BARDZO silna amunicja (obrażenia ciężkie i przebicie + 2), Zasięg +40%, Bardzo niecelna (20%, zamiast 10%), Przy każdym wystrzale jest 10% szansy na eksplozję w komorze

Cena: +P - cena naboju +4 g, Hotload - cena naboju +10 g
Dostępność: +P 60% (w Detroit 99% - oni to kochają), Hotload 20% (w Detroit 20% - tylko dla twardzieli i psycholi)

***

Oto wszystko, na co dzisiaj mamy czas. Oczywiście istnieją też kombinacje i kompromisy, między wyżej wymienionymi nasionami (poza Amunicją Fosforową, rzecz jasna), ale efekty są chaotyczne i najczęściej, zamiast pożądanych efektów, owocują urwanymi kończynami ich użytkowników. Tak więc, drodzy moi, idźcie teraz i wykorzystajcie zdobytą wiedzę, ale powróćcie później, nauczyć się musicie jeszcze wiele! A teraz przyjmijcie Boże Błogosławieństwo…


DaBiggaMek.
komentarz[39] |

Komentarze do "Amunicja Specjalna"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.031960 sek. pg: