..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Krew i Rdza



TytułKrew i Rdza
AutorM. Blacha, M. Oracz, I. Trzewiczek
WydawcaPortal
FormatC5
Ilość stron128
Cena32 PLN
Ocena8/10


Po bardzo udanym dodatku Detroit, Wydawnictwo Portal postanowiło pójść za ciosem i obdarzyć fanów Neuroshimy kolejnym dodatkiem, wypełnionym mięchem. Tym razem wybór był dosyć łatwy - padło na Mistrzów Gry. Trzech ludzi - Marcin Blacha, Michał Oracz oraz Ignacy Trzewiczek - siadło więc zapewne któregoś dnia i zaczęło kminić pomysły na krótkie przygody, które zdolny MG z powodzeniem mógłby zamienić we wspaniałą sesję. Co z tego wszystkiego wyszło? Dowiecie się po przerwie na reklamy - znaczy, idę po sok.

Skoro już wróciłem, czas przekazać moje wrażenia z lektury Krwi i Rdzy, bo oczywiście o tym podręczniku mowa. Jednak na początek obowiązkowa rundka, czyli pierwsze wrażenie. To zaś jest jak najbardziej pozytywne - Tomasz Jędruszek po raz niewiadomo który wspaniale daje sobie radę. Ilustracja na okładce jest żywa i dynamiczna, choć z drugiej strony chyba nie za bardzo połączona z zawartością dodatku. Cóż, nie można mieć wszystkiego.

Teraz, kiedy tę kwestię mamy już za sobą, czas na bliższe przyjrzenie się zawartości. A ta, wbrew pozorom, nie jest wcale taka uboga. Wpierw trafiamy bowiem na długą, kilkunasto-stronnicową, Storylinię. Dostajemy w niej dokładną relację wszystkich najważniejszych wydarzeń z każdego miesiąca roku 2055. Trzeba przyznać, że jest to bardzo mocna strona dodatku. Storylinia, poza tym, że jest ciekawa, wzbogaca świat Neuroshimy i niejako jeszcze bardziej go ożywia, już sama w sobie stanowi źródło wielu zahaczek na sesję. Sprytny MG spokojnie może sprawić, że Gracze albo wezmą udział w jakimś kluczowym zdarzeniu (może dzięki nim historia potoczy się inaczej?), albo będzie ono wyłącznie tłem, choć pewnie ważnym, dla przygody.

Po zapoznaniu się z częścią pierwszą, czas na tę właściwą, czyli krótkie zarysy, które tylko czekają, by przerobić je w świetne scenariusze. I muszę powiedzieć, że naprawdę jest co poddawać obróbce. Każdy Mistrz znajdzie tu coś dla siebie. Nieważne, czy ma to być sesja poważna, czy zabawna, nastawiona na walkę, czy na myślenie, z maszynami Molocha, czy tworami Neodżungli. Jest wszystko - do wyboru, do koloru. Szkiców jest razem 52, więc nic tylko wybierać i grać, grać, grać.

Autorów trzeba by też pochwalić za ogólny wygląd dodatku. O okładce już wspominałem, ale należy również zwrócić uwagę na grafiki, a tych jest całkiem sporo. Storylinia otrzymała ich tylko kilka, za to w miarę dużych i ładnych. Natomiast każda zahaczka jest opatrzona niewielkim, kwadratowym obrazkiem, który w miły sposób ilustruje jakiś jej element, wprowadzając tym samym w klimat. Warto zauważyć, że ostatni zarys wyposażony jest w mapę.

Są jednak takie chwile w życiu Bora, że musi na coś pomarudzić. I nawet jak jest ciężko coś znaleźć, to nie znaczy, że odpuszczę. Pierwszą wadą, która sama się nasuwa jest to, że Krew i Rdza to przecie dodatek wyłącznie dla Mistrzów Gry, a tych jest zapewne znacznie mniej niż Graczy. Nie sądzę, by ktoś był skłonny kupić ten podręcznik dla Storylinii, którą równie dobrze może przeczytać w Empiku. I tu dochodzimy do drugiego, moim zdaniem, mankamentu, którym jest cena. Podejrzewam, że jest ona podyktowana właśnie tym wąskim gronem odbiorców, lecz mimo to, powinna być nieco niższa. Do tego dochodzi fakt, że duża część MG będzie zapewne w stanie sama wymyślić tego typu zahaczki, co jeszcze bardziej może ograniczyć przydatność dodatku.

Czy więc warto nabyć Krew i Rdzę? Jeśli jesteś Graczem, to odradzam, raczej na pewno ci się nie przyda. Jeśli jesteś MG, akurat nie masz czasu wymyślić sensownej przygody, a potrzebujesz, bo obiecana sesja już niedługo, to spokojnie możesz nabyć. Dostaniesz do ręki naprawdę dobry dodatek, który zapewne nie raz ci się przyda.


Zalety:
- Dobrze napisane
- Storylinia
- Ciekawe i różnorodne zahaczki
- Ilustracje
- Okładka

Wady:
- Tylko dla MG
- Cena



Boromir.
komentarz[61] |

Komentarze do "Krew i Rdza"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.025889 sek. pg: