..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Łowca



Wielkimi krokami zbliża się premiera Łowcy – dodatku, o którym głośno na długi czas przed wydaniem. Szumne zapowiedzi głoszą, że możemy się spodziewać świetnie napisanego podręcznika, który zawartością, poziomem wykonania i jakością ilustracji nie ustępuje oficjalnym dodatkom! Jedno jednak jest pewne już dziś – dostaniemy do dyspozycji fantastyczny kawał professionbooka, który da nam wreszcie możliwość wcielenia się w Łowcę i rozwinięcia tej profesji według naszych oczekiwań.


Ja, Łowca


„Być Łowcą” dla stu ankietowanych nowojorczyków będzie znaczyło zawsze coś innego. Daję głowę, że każdy z nich będzie w błędzie. „Być Łowcą” dla stu ankietowanych Łowców będzie znaczyło zawsze to samo i oczywiście każdy z nich będzie miał rację. „Być Łowcą” to po prostu być gotowym na wszystko.


Pierwsze rozdziały traktują o Łowcy – jako zawodzie, człowieku,a także sposobie na życie. Dzięki nim poznamy styl życia i pracy zbieracza, blaski i cienie tej profesji oraz wiele mniej oczywistych aspektów zarabiania na życie poszukując gambli. Motywacja, kwestia sławy, przyszłość – o tym wszystkim będzie można przeczytać. Poza częścią narracyjną, dostaniemy także do łapek zestaw dodatkowych Cech – trzy dla profesji oraz po jednej dla każdego pochodzenia! Cechy są zróżnicowane, klimatyczne i świetnie napisane, dzięki czemu każdy znajdzie wymarzoną dla swojej postaci. Poza tym, czeka nas wypełnianie specjalnego Formularza oraz lista proponowanych Sztuczek – zarówno tych z dodatku jak i oficjalnej linii wydawniczej. Zapewnią one, że nasz Łowca będzie dobrze przygotowany na każdą ewentualność!

Jednak zawód Stalkera to także ciemne strony – choroby, blizny i ciężkie przejścia odciskają swoje piętno na każdym człowieku, który rusza w świat za gamblami. Czekają go takie schorzenia i dolegliwości jak Antropofobia, luki w pamięci, zwykła borelioza lub... zniszczona wątroba. W końcu to stresująca robota, prawda?


Sprzęt


Rozpoznanie przede wszystkim. Aparat cyfrowy z niezłym zoomem wart jest nieraz dobrego karabinu. Zanim snajper gdzieś wlezie, obserwuje teren długo ze sporej odległości przez lunetę i rozkminia, co i jak. Jeśli zakupisz aparat, masz tę przewagę, że nie musisz leżeć godzinami bez ruchu i myśleć na miejscu. Popstrykasz, wrócisz do knajpy, tam zamówisz piwo i na spokojnie będziesz kminił.


Gotowa postać jusi zostać wyposażona. Łowca w terenie jest tyle wart, ile wyposażenie, jakie ma w plecaku. Szósty zmysł to dobra rzecz, ale sprawny kompas i detektor metalu bywają jeszcze lepsze. Zwłaszcza, jeżeli idzie o poszukiwania gambli. Rozdział ten zawiera szczegółowe opisanie podstawowego ekwipunku każdego Łowcy – dowiecie się wiele ciekawych rzeczy o zwykłym wydawałoby się plecaku, lub o przydatności... aparatu cyfrowego. Dobry Łowca nawet do takiego cacka znajdzie baterie. Sprzęt to jednak nie wszystko!


Uzbrojenie


Zacznijmy od podstaw. Pewnie myślisz, na co taki szperacz jak ty powinien zwrócić uwagę przy doborze broni, co? Otóż, nie. Podstawowa kwestia to, czy w ogóle zdecydujesz się na noszenie broni.


Równie ważną częścią Łowcy jest Zbrojownia. Broń Łowców musi być przedewszystkim poręczna, niezawodna i... skuteczna. Podczas walki w ciasnych i ciemnych ruinach, lub starcia z bandą Hien chcących uszczknąć kawałka z twojego łupu, nie ma miejsca na byle pukawkę. Zbrojownia w dodatku zawiera najlepsze konstrukcje, na jakie może pozwolić sobie profesjonalista. Od Scorpiona do MP7, każda z tych broni stanie się twoim najlepszym przyjacielem, ilekroć zacznie się robić gorąco.


Miejsca


Nie pracujesz w sumie byle gdzie. To są miejscówy sławetne na całe Stany! Opowiada się o nich naprawdę fajne legendy. To jednak w większości plotki. Chociaż każda plotka ma w sobie trochę prawdy, to lepiej jest znać konkrety. A wiec słuchaj. Słuchaj i kurwa lepiej nic nie mów – każde z tych miejsc jest dla mnie na swój sposób obce i na swój sposób bliskie. Wiesz, przy opowiadaniu mogę się wzruszyć...


W pełni wyekwipowany Łowca może wreszcie ruszyć w trasę. Następna część professionbooka dotyczy miejsc w których najlepiej rozpocząć poszukiwania, oraz ludzi i sposóbów, które okażą się ich trakcie przydatne. Szczegółowe opisy lokacji takich jak Waszyngton lub Pas Smierci skłonią każdego Łowcę do przejrzenia planu swojej wyprawy dwa razy. W jego stworzeniu pmogą mu Informatorzy, bezcenne (tuż obok starych bibliotek) źródło informacji o otaczającym go świecie oraz ludziach. Ludziach takich jak słynny hibernatus-Łowca „Yesterdayman” Novitzky oraz innych sławach tego zawodu. Jeżeli będziesz wystarczająco łebski, żeby dorobić się niezłej reputacji albo znaleść serwery samej Interpedii, kiedyś dołączysz do Hali Sław.


Krajobrazy


Życie jest parszywe. Parszywy kawał gówna! Za każdym razem, gdy, jak teraz, leżę z mordą w błocie i gimnastykuję się, aby niezauważalnie pociągnąć z manierki, obiecuję sobie, że to już ostatni raz wziąłem ten obsrany plecak na plecy i wyszedłem z cieplutkiego, bezpiecznego domu, aby władować się po pachy w jakieś kłopoty. Za każdym razem od... od zawsze. Jakiś miesiąc wmawiania sobie, że to już koniec. Idiotyzm – przecież ja wiedziałem, że wrócę w ten syf. W to bajoro pełne mutantów, trucizn, radiacji i walących się z sufitu belek przygniatających nogi. Właściwie ostatnie zdanie podsumowuje idealnie moją karierę.Wiec nie bierz następnego zadania, tylko zwyczajnie z tym skończ. Po prostu olej tę robotę. I nie piłuj. Najlepiej już stąd spieprzaj. Tylko zostaw mi granat.


Ostatnie rozdziały to szczegółowy opis Ruin i Dżungli, czyli dwóch podstawowych terenów poszukiwań i dwóch stylów uprawiania tego zawodu. To szczególny mini-poradnik, który przypomina o każdym detalu planowanego wypadku – opisuje metody na obozowanie, rozpoznanie, poruszanie się a także... na wyjście cało razem z gamblami, bez ezględu czy wynosi się je z bunkra, czy z zielonego piekła Neodźungli. Jednak robota Szperacza to nie tylko szarośc i zieleń, ale także Cztery Kolory. To właśnie one nadają ostatni szlif Twojemu Łowcy i determinują, kim będzie. Czy jego zajęcia będą polegać na radosnym penetrowaniu starożytnych ruin i brawurowych ucieczkach przed pułapkami w stylu Indiany Jonesa? A może skończy jako zapity wrak człowieka bez perspektyw? Łowców jest wielu – udaje się jednemu na stu. Już wkrótce, możesz to być Ty.


Tytuł: Łowca
Autor: Gabriel "Paprotek" Kasprzak
Okładka: Kutrybala2
Ilustracje: FreeDe, GiP, Havock, Mayeranek, Paweł Żyliński, Szara
Data wydania: 2008


Zobacz też:
» Blog projektu
» Chat z Łowcą
» Wywiad z autorem Łowcy na http://nscenter.pl


The_Ezekiel.
komentarz[36] |

Komentarze do "Łowca - Zapowiedź"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.015680 sek. pg: