..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Plymouth GTX





Plymouth GTX (druga generacja wz 1970)

Ta bryka to jeden z przedstawicieli legendarnych muskularnych samochodów lub, jak niektórzy mówią, „amerykańskich mięśniaków”. Stworzony jako odłam innej legendy Plymoutha Belvedera w roku 1967, dzięki swej niewielkiej cenie stał się bardzo przyjemną pozycją dla amerykańskiej młodzieży. Krótkotrwała produkcja trwająca do 1971 była spowodowana znacznie większą konkurencyjnością innego modelu Playmoutha - Road Runnersa. Wszystko zmieniło się w 2018, kiedy przywrócono tę brykę do łask. Korzystając z mody na stare, wspaniałe krążowniki koncern chciał zarobić na tym pojeździe. Był on znowu stosunkowo tani, a chcąc wcisnąć go również starym dziadygom, co by wspomnieli sobie stare czasy, bardzo nieznacznie zmieniono konstrukcję. Unowocześniono głownie silnik, starając się zachować jego moc i wytrzymałość i jednocześnie ograniczyć zużycie paliwa. Dodano co prawda katalizator, ale zrobiono to na tyle miło, że jak ktoś chce, to nawet w domowym warsztacie może się go pozbyć. Wiwat technika lat 10-tych! Tyle, co do historii, choć jeszcze może dodam, że nastukano ich ponad 71 000 we wszystkich wersjach.

Co do samej bryczki to jest to wspaniałe ucieleśnienie idei amerykańskiego mięśnia. Zaopatrzona w ogromny, paliwożerny silnik o olbrzymiej mocy. Nie jest to bryka, którą się wygodnie prowadzi - zapomnij o wspomaganiu kierownicy, czy ABC, lub jakimś innym zmyślnym trzyliterowcu. No, może poza CKM i RKM. Jeden mój kumpel z Hegemonii wyciął nawet dziurę w dachu, wsadził spolery i zamontował sobie na nich WKM. Ale to świr z Hegemonii, więc czego oczekiwać?

Wracając do zaczętej kwestii, to jak wspomniałem ma swoje całkiem wredne wady... Jednak przekręć kluczyk, dociśnij gazu i usłysz jak ten potwór rodzi się do życia. To jest moc, to jest władza! Do tego, mając zainstalowany silnik większy niż mu tak naprawdę potrzeba, GTX dysponuje nadmiarem mocy. Słyszałem o szaleńcach montujących do tego NoS, albo turbosprężarkę. Gdyby dołożyli jeszcze skrzydła, to pewnie musieliby robić dodatkowo licencję pilota...

Obecnie, poza silnikiem, zaletą Plymoutha GTX jest jego wiek - zakładamy w końcu, że mówimy o bryce utrzymanej tip top, a nie wraku z barykady - w latach 60-70 nie instalowano w samochodach żadnej elektroniki, same konstrukcje były zaś, jak na obecne standardy, mocne i toporne. Tak samo klecono je w XXI wieku, z dbałością o wszystkie popierdułkowate, historyczne detale. GTX ma w pełni stalową ramę, osadzoną na mocnym szkielecie. Do tego dochodzi jego diabelnie klimatyczny przedni gil i zderzaki jak w zasranym kombajnie. Inny mój kumpel, B.D. Moczymorda, jak jechał raz na podwójnym gazie, to rozjechał Molochowi coś ciekawego i nie zorientował się, dopóki następnego dnia nie zobaczył tłumku przy przednim zderzaku w jakiejś mieścinie. Miał powyginany zderzak, porysowany lakier i zdartą farbę... no i jakieś scalaki, diody i kabelki wbite w dziób samochodu. Kocham te muskularne części samochodu.

Nie jest to co prawda wóz pancerny, w żadnym razie, ale nie jest to też żadne gówno made in Japan, co się na większym wyboju rozpadnie. Skąd je dorwać poza Detroit i NJ? No, poszukaj na terenach centralnych. To kraina muskularów i krążowników.

Dane taktyczno-techniczne:

Typ: Coupe
Ilość miejsc: 4 (dwudrzwiowy!)
Układ jezdny: standardowy, z napędem na tylną oś
Masa własna: 1 605 kg
Długość: 5.09 m
Szerokość: 1.94 m
Wysokość: 1.37 m
Pręd. maks. na drodze: 150 km/h
Przyspieszenie: 40 km/h
Zwrotność: -15%
Hamulce: 40 km/h (tarczowe)
Pojemność zbiornika paliwa: 72 l
Zużycie paliwa: 15.8l/100 km*
Głębokość brodzenia: BD
Typ i pojemność silnika: Super Commando II V8 (5.72 l)*
Moc silnika: 287 KM*
Chłodnica: Ciecz
Skrzynia biegów: Ręczna, 4 biegi do przodu, 1 wsteczny*
Wytrzymałość: 12
Redukcja: 2
Cena: 80 g (sprawność 5), 850 g (sprawność 13)

*oznacza dane ustalone przez autora z braku odpowiednich źródeł


Kliknij aby zobaczyć/pobrać Kartę Wozu (.pdf) do użycia na sesji.



Wierzbowski.
komentarz[25] |

Komentarze do "Plymouth GTX"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.079423 sek. pg: