..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Mistrz Gry^2



TytułMistrz Gry^2
AutorR.Szyma, M.Oracz, M.Zaród
WydawcaPortal
FormatC5
Ilość stron128
Cena35 PLN
Ocena8+/10


„Mistrz Gry^2 to w głównej części sufler Mistrza Gry, czyli masa przykładowych lokacji i postaci tak, że człowiek na sesji zagląda i może prowadzić.” - Tyle można wyczytać z pierwszego, wnoszącego konkretne informacje, postu Ignacego Trzewiczka na temat 14 już dodatku do postapokaliptycznej gry fabularnej. Co dokładnie można w nim znaleźć? Już przedstawiam.

Otworzywszy małą paczuszkę, przede mną, oprócz samego dodatku, ukazał się plakat przedstawiający okładkę, co jest nie lada rarytasem, bo rysunek Tomasza Jędruszka wręcz zniewala. Dodam jedynie, że plakat ów był dostępny z dodatkiem tylko wtedy, gdy zamawialiśmy go przed premierą.

Spojrzenie na spis treści: 4 kolory, Scenografia, Przywal swoim Graczom, Tajemnice MG.

Zacznę od kolorów. Dzięki temu rozdziałowi wyklarował mi się obraz prowadzenia NS w danym kolorze. W każdym z podrozdziałów znajdziemy opis jak wygląda świat, jak zachowują się napotkani na drodze goście, jaki stosunek mają do nas mieszkańcy, czy strzelają z horyzontu, czy też podają nam rękę za każdym razem gdy się potkniemy, a wieczorem zapraszają nas do siebie na wspólną kolację. Czy może to tylko przykrywka i gdy zdobędą nasze zaufanie przerodzą się w krwiożerczych psychopatów.

Pisanie o tym, który z kolorów przypadł mi najbardziej do gustu po przeczytaniu, mija się trochę z celem, nawet jak na stricte subiektywną recenzję, z tego względu, iż czytając każdy kolor, ma się chęć w nim właśnie prowadzić swoją NS. Ten rozdział zasługuje na dużego plusa za zawarty w nim klimat znany z podstawki!

Czytając dodatek dalej, napotykamy na swej drodze kolejny rozdział zatytułowany: „Scenografia”, a w niej wszystko to, co może się przydać na prowadzoną, głównie z głowy, sesję: od przydrożnych (czasem nawet mobilnych!) knajp, przez różnej maści osady, domy budowane na szybkiego albo zaadaptowane z czegokolwiek, w których mieszkają Bohaterowie Niezależni czy nawet bossowie. Tu także przedstawiono stos przykładowych bohaterów niezależnych, spotykanych na postapokaliptycznych bezdrożach. Począwszy od handlarzy, a na Hippisach, prosto z lat 70. skończywszy. Są tu także zdarzenia, na które mogą natknąć się gracze, typu niespodziewana walka w ruinach, anomalie pogodowe czy nawet na rytuały Indian, których w najlepszym przypadku trzeba ominąć.

Ponadto w tym rozdziale dodano kurs obrony dla BN-ów przed naszymi graczami, którzy zbyt często chcą pokazać, że to oni rządzą w tym mieście. Do tego celu oddane nam są przykładowe „klocki”, typu gangerzy ochraniający miasto, miejscowy twardziel, który w najgorętszym momencie przyjdzie mieszkańcom z pomocą czy hodowlane bestie.

Oprócz tego, autorzy dają nam przykłady jak płacić graczom, nie odwołując się do standardowego baniaka z benzyną czy dwóch magazynków naboi, dziwnym trafem pasujących do ich spluw. Dostajemy tu opis jak taki worek różnorakich gambli przyrządzić, a także konkretne przykłady - zestawy za daną ilość gambli, konkretnie za 50, 100 i 300. Nie będę pisał co się w nich może znaleźć, bo może to być dosłownie wszystko. Szkoda jedynie, że gotowych worków z gamblami jest tak mało, skoro ma to być pomoc natychmiastowa. Cały ten rozdział, oprócz ostatniej części, jest konkretnym materiałem przydatnym na sesję i można go wykorzystać w prawie każdym jej momencie.

Następnym krokiem jest rozdział „Przywal swoim graczom”, w którym autorzy przedstawiają Mistrzowi różne, często mocne, posunięcia, dzięki którym graczom zrzedną miny na rzecz pełnego uśmiechu Mistrza. Wszystko jest jednak okraszone nutą sprawiedliwości, bo bez niej gracze szybko by się wkurzyli na swojego MG i mogłoby dojść nawet do rękoczynów! Do wyboru Mistrzowie mają spis zagrywek pod różnymi nagłówkami: ogranicz, wymęcz, pokiereszuj, okradnij, oszukaj i przeszkadzaj. Od tej pory sielanka w świecie NS powinna skończyć się dla graczy definitywnie. Rozdział godny uwagi i przypomnienia sobie przed każdą sesją.

Na końcu dodatku znajdujemy rozdział tylko dla Mistrza Gry, w którym znajdują się informacje… tylko dla Mistrza Gry! Czyżby wcześniejsze rozdziały były także dla Graczy? Niemniej tu autorzy podnoszą kurtynę dotyczącą trzech najbardziej tajemniczych elementów storylinii: Zarazy Death Breath w Detroit, IV generacji mutantów oraz Bękarta Molocha z Neodżunglą, czyli SMARTA. Podane są tu rzetelne i ciekawe informacje na wyżej wymienione tematy. Szczegółów zdradzać jednak nie będę, bo pewnie i Gracze będą czytać tę recenzję. Ten rozdział jest przydatny i rzuca wiele światła na ostatnie wydarzenia w świecie Neuroshimy.

Oprawa graficzna dodatku poszła krok dalej i ilustracje, co nie jest tylko moim zdaniem, ale także mojego kolegi, który studiuje rysunek, są coraz lepsze, nie mówiąc już, o wcześniej wspomnianej, okładce, która bije wszystko na głowę, co do tej pory mogliśmy zobaczyć w dodatkach do NS.

Styl pisania też się poprawił, choć do końca nie jestem tego pewien, jako że ostatni dodatek wyszedł w sierpniu ubiegłego roku i od tamtej pory nie czytałem żadnego z nich. Wszystko jest pisane klimatycznie i rzetelnie, co jest raczej wymagane od tego typu suplementów, z uwagi na docelowe grono odbiorców, którzy będą go wykorzystywali na sesji i będą mieli wtedy czas tylko na czytanie konkretnych informacji, statystyk itp.

Uważam, że w skali dziesięciostopniowej dałbym mu 8+. Plus za genialną okładkę i bardzo klimatyczny rozdział o kolorach. Dzięki niemu czułem się jak w 2005 roku, kiedy to po raz pierwszy czytałem podstawkę, a która jest dla mnie wzorem, ociekającym klimatem postapokaliptycznego świata. Mam również nadzieję, że dalsze dodatki do tej linii Wydawnictwa Portal będą coraz lepsze i coraz częstsze, z równie doskonałymi okładkami.


Tomasz „FanTomas” Bis
komentarz[37] |

Komentarze do "Mistrz Gry^2"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.030424 sek. pg: