..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Borgo




Avner: Bardzo szybka a zarazem – totalnie nie mobilna armia. Mutanci są w stanie wykonać szybki atak i eliminację wrogich żołnierzy, ale gdy to się nie powiedzie – mają duża szansę skończyć w piachu. Mutanci posiadają też jeden ważny żeton – Granat, który czasami okazuje się skuteczniejszy od Molochowej Bomby!

Meppo: Przez wielu graczy uznawana za najsilniejszą z podstawowych armii, Borgo, ma dwie cechy, które współgrając ze sobą, decydują o zwycięstwie – ogrom kierunków, w które Borgo zadaje obrażenia oraz inicjatywa. Dzięki pierwszej zalecie, obstawiamy pole bitwy i pilnujemy większości pól. Dzięki drugiej, jesteśmy pewni, że zagramy przed przeciwnikiem.

Sztab

Avner: Sztab Mutków to łatwy cel dla ataków – nie może być tak chroniony jak Sztab Molocha, ani nie jest tak mobilny jak ten Posterunku. Jeżeli gramy przeciw Hegemonii, to w ogóle możemy zzielenieć z nerwów. Zasieciowany Sztab będzie łatwym celem dla Gladiatora Hegemonii – wszak dwa obrażenia co turę mogą nas wykończyć bardzo szybko. Jak się uchronić? Mutanci posiadają ciekawą jednostkę – Eliminatora, który jest w stanie szybko wykończyć Gladiatora, a gdy to nie wyjdzie? Celnie rzucony Granat zapewni nam spokój. W przypadku Mutantów nie ma łatwej taktyki obrony – trzymać granat w ręku i czekać, aż zrobi się gorąco, w tym samym czasie próbować wykończyć Sztab wroga. Tyle mogę poradzić. Co do zdolności Sztabu – plus jeden inicjatywy dla wszystkich pobliskich jednostek, to przydaje się ona tylko w przypadku obrony Sztabu w czasie walki, ewentualnie gdy graniczy on z wrogim Sztabem, a w pobliżu mamy swojego Sieciarza. W innych przypadkach nie ma co się męczyć, by z niej korzystać.

Meppo: Ośmielę się z tobą nie zgodzić, Avn. Nieraz wykorzystywałem sztab w samym centrum bitwy. Prawda jest taka, że sztabu Borgo nie ma co chronić, podobnie jak sztabu Hegemoni. Należy porządnie przywalić nim w centrum bitwy, i kroić na lewo i prawo. Dzięki niemu w większości przypadków będziemy szybsi od przeciwnika. Szybkość naszych żołnierzy, w połączeniu z atakami w wiele kierunków... ale o tym za chwilę.

Wojska

Avner: Wojska Mutków to nic nadzwyczajnego – ot dwóch znakomitych sieciarzy i parę innych przydatnych jednostek (Zabójca na przykład). Reszta to jak dla mnie czyste zapychacze planszy. Jak skutecznie korzystać z takiego mięcha armatniego? Przede wszystkim, tak jak napisał Meppo, olać ochronę swojego Sztabu – i tak łatwo go dorwać, więc oddelegujmy tam dwóch żołnierzy (najlepiej walczących wręcz) i możemy być w miarę spokojni. Kluczowymi wojskami uderzeniowymi będą dla nas Zabójca i Sieciarz. Sieciarza szybko ustawiamy przy Sztabie wroga a potem osłaniamy szybkim i mobilnym Zabójcą. Sztab obrywa co walkę trzy punkty obrażeń i jest zasieciowany, a Zabójca eliminuje zagrożenia dla Sieciarza. W kilka chwil sytuacja jest przesądzona. Inne taktyki? Jak najszybsze wystawienie Siłaczy przy swoim Sztabie i atakowanie Mutkami (aż sześciu!). Ciężko doprawdy powstrzymać taki atak.

Meppo: Wojsko, wojsko, i jeszcze raz mięcho armatnie. Niech na planszy roi się od twoich niebieskoskórych, obstawiaj nawet pola na których nie ma wrogich żołnierzy. Bijesz w kilka kierunków, i masz wysoką inicjatywę (a często bardzo wysoką, dzięki sztabowi). Grzechem śmiertelnym było by tego nie wykorzystać. A jeśli już dociągniesz Sieciarza lub Zabójcę (nie licz , jak Avner, na to że będziesz miał naraz obydwu), nie wysyłaj ich bezmyślnie do bitwy. Pomyśl i zaplanuj, bo te chłopaki są zbyt cenni, by ich nie wykorzystać do maximum.

Moduły

Avner: Super-oficer i Oficer to bardzo przydatne moduły – nigdy ich nie odrzucaj! (No bez przesady, dop. Mep.) Dodatkowy atak, zwłaszcza przy sieciarzu to dla wroga istne pandemonium. Ważny także jest Zwiadowca – działa jak mniejsza wersja Sztabu zwiększając Inicjatywę pobliskich wojsk – przydatne blisko Sztabu wroga. Medyka możemy ze spokojem odrzucać – w tej armii za bardzo się nie przydaje.

Meppo: Amen. Cóż więcej można powiedzieć?

Porady ogólne

Mep: Nie wahaj się postawić swojego sztabu w centrum pola bitwy. Niech wspiera możliwe wiele jednostek.
Avn: Korzystaj z Granatu (jeśli będziesz miał takiego farta, by go wyciągnąć w odpowiednim momencie, dop. Mep) – jest cenniejszy nawet niż Strzał snajperski, mogąc szybko uwolnić nasz Sztab od zasieciowania.
Avn: Zabójca i Sieciarz to twoje najcenniejsze jednostki, ale korzystaj z nich rozważnie – jeżeli ich utracisz możesz przegrać bardzo szybko.
Avn: Mutki to także ważna siła uderzeniowa – wystawiaj jak tylko możesz – przygnieciesz przeciwnika liczba!
Mep: Obstawiaj mutasami pola na których nawet nie ma wroga. Mając taką wysoką inicjatywę, będziesz trzymał przeciwnika w pasie.
Avn: Z Modułów ważny jest tylko Oficer i Super-oficer. Reszta – wedle uznania.

komentarz[20] |

Komentarze do "Borgo"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.020264 sek. pg: