>NASZE STRONY |
MAIN |
|
|
GRY FABULARNE |
|
|
GRY cRPG |
|
|
FANTASTYKA |
|
|
PROJEKTY |
|
|
|
|
|
|
|
Hegemonia
Meppo: Przez wielu nie szanowana, przez wielu znienawidzona. Podobno nudna, niegrywalna i nijaka. Jednak Hegemonia ma atuty – Jest bardzo stała, ma świetnych (bo aż trzech) sieciarzy.
Avner: Konglomerat gangerów i meksów to wyjątkowo upierdliwa armia – nie posiadając żadnych szczególnie silnych jednostek jest w stanie prowadzić skuteczne walki nawet kilka gier z rzędu. Szczerze mówiąc wolałbym udzielać rad jak z nim walczyć niż jakie jeszcze taktyki można zeń wyciągnąć. Ale niestety nie mam innego wyjścia. Trudno – jedziemy!
Sztab
Avner: Totalnie nie przydatny bonus w postaci jednego ataku dodatkowego (walka wręcz). Jak wykorzystać Sztab w walce? Opłaca się wystawiać go blisko Sztabu wroga – wtedy nasze wojska mają zawsze jeden dodatkowy atak, co w walce z Molochem zwłaszcza, może nam pomóc. Nie opłaca się tego manewru wykonywać przy walce z Posterunkiem – ich Sztab bowiem szybko ucieknie od tego sąsiedztwa.
Meppo: A Avner jak zwykle pesymista. Dzięki sztabowi, plus jednemu lub dwom modułom jesteśmy w stanie napieprzać już z siłą 4-5 za jedną jednostkę! No i sztabu nam szybko nie zdejmą. Ogólnie zasada jest taka, żeby sztab posłać na stracenie. Możliwie blisko sztabu wroga, żeby ten nie mógł się zabezpieczyć, i nie martwiąc się ochroną sztabu, maksymalnie inwestować w dmg na przeciwniku. Aż dziw bierze jak szybko można sobie wyrobić sporą przewagę.
Wojska
Avner: Hegemonia ma tylko jednego strzelca, więc z miejsca można go spuścić w klopie. Lepiej trzymać Biegacza albo Bydlaka. Nie mówiąc już o Gladiatorze (chyba najlepsza jednostka ze wszystkich armii) i Super-sieciarzu. Bydlak to wspaniały taran dla wrogich wojsk, z kolei Biegacz umożliwi nam szybką eliminację wrogich wojsk nawet na całej planszy (jeżeli dysponujemy miejscem). Co do Super-sieciarza. No cóż – tak do końca „super” to on nie jest – właściwie to zastosowanie ma raczej przeciętne – głównie obrona i sieciowanie atakujących nasz Sztab jednostek. Nie radziłbym wykorzystywać go do ataków na wrogi Sztab (jak np. Sieciarz Mutantów), bo szybko wyeliminowany, umożliwi wrogowi bardziej dziarskie ataki na nasz Sztab.
Meppo: Hegemonia aż kipi od atakujących z dużą siłą jednostek. Nie ma sensu zostawiać ich w szczerym polu tylko po to, by wyeliminowały jakiegoś ciecia, co nam po jednym obrażeniu co bitwę zadaje. Nie wahaj się ani chwili, z pianą na ustach właduj się w sztab przeciwnika. No i nie zapominaj o swoich trzech sieciarzach, jeśli uda ci się zasieciować sztab, zwiększysz przeżywalność twoich chłopców, którzy w normalnych warunkach po jednej bitwie by wykorkowali od sztabu.
Moduły
Avner: Właściwie to modułów Hegemonii nie da się omawiać bez wspomnienia paru jednostek. Przede wszystkim kombinacja – Gladiator – Bydlak – Kwatermistrz (Moduł). Kwatermistrz umożliwia zamianę każdego ataku wręcz na strzał więc taki Gladiator może z ogromną skutecznością ostrzeliwać spory kawał planszy. A jego dwa obrażenia mogą ją czyścić nawet z maszyn Molocha. Transport także się przydaje jeżeli nie dysponujemy Kwatermistrzem – wtedy przenosimy naszego Gladiatora na nowe miejsce, po tym jak stare oczyścił już z wojsk wroga. Pozostałe Moduły mogą być wykorzystywane wedle uznania.
Meppo: Niestety tak pięknie to to nie jest. Zgodnie z wypowiedzią ludzi z Portala (temat o kwatermistrzu na forum portala), Kwatermistrz działa tylko na jeden z kierunków ataku. Więc jeśli taki Glag – karabin maszynowy będzie miał kilka celów do wyboru, to ostrzelać z siłą 2 może tylko jeden cel. Ale to nie zmienia faktu że kwatermistrz jest bardzo przydatnym żetonem.
Inna sprawa z Transportem. Jeśli chwilę pokombinujemy przed położeniem go na mapę, możemy osiągnąć niesamowite efekty, całym zgrupowaniem jednostek wykonać roszadę, która zaskoczy przeciwnika i uderzy w jego słabe punkty. Bardzo polecam ten moduł waszej uwadze.
Porady ogólne
Mep: Nie wahaj się posłać swojego sztabu głęboko w pole. Niech wspiera twoich żołnierzy ile może. Na pewno nie padnie od razu, a być może uda ci się uzyskać dzięki niemu ogromne dmg.
Avn: Pamiętaj, że Hegemonia dysponuje, w mojej opinii, najsilniejszą jednostką ze wszystkich armii – Gladiatorem – nie lekceważ siły, którą posiadasz.
Mep: Pamiętaj również, że Hegemonia dysponuje, tym razem w mojej opinii, niesamowicie skutecznymi i przemyślanymi modułami – Kwatermistrzem i Transportem. Nie lekceważ możliwości, jakie mogą ci one dać.
Avn: Chociaż Uniwersalny żołnierz jest przydatny, to tylko w określonych sytuacjach – nie wahaj się więc odrzucić go gdy masz do wyboru inne skuteczniejsze jednostki.
Mep: Sieci! Sieciarze to podstawa. Razem ze snajperem tworzą najlepszy warsztat do przygotowywania sobie gruntu pod zwycięskie bitwy.
Avn: Nie daj się zwieść możliwościom Super-sieciarza – przydaje się tylko w obronie własnego Sztabu – wtedy jest nieoceniony.
Meppo & Avner. |
komentarz[20] | |
|
|
|
|
|
Komentarze do "Hegemonia" |
|
|
|
|
|
|
Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!
|
|
Sonda |
Top 10 |
Statystyki |
userzy w serwisie: gości w serwisie: 0 |
|
ShoutBox |
|
|