..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Hegemonia




Meppo: Przez wielu nie szanowana, przez wielu znienawidzona. Podobno nudna, niegrywalna i nijaka. Jednak Hegemonia ma atuty – Jest bardzo stała, ma świetnych (bo aż trzech) sieciarzy.

Avner: Konglomerat gangerów i meksów to wyjątkowo upierdliwa armia – nie posiadając żadnych szczególnie silnych jednostek jest w stanie prowadzić skuteczne walki nawet kilka gier z rzędu. Szczerze mówiąc wolałbym udzielać rad jak z nim walczyć niż jakie jeszcze taktyki można zeń wyciągnąć. Ale niestety nie mam innego wyjścia. Trudno – jedziemy!

Sztab

Avner: Totalnie nie przydatny bonus w postaci jednego ataku dodatkowego (walka wręcz). Jak wykorzystać Sztab w walce? Opłaca się wystawiać go blisko Sztabu wroga – wtedy nasze wojska mają zawsze jeden dodatkowy atak, co w walce z Molochem zwłaszcza, może nam pomóc. Nie opłaca się tego manewru wykonywać przy walce z Posterunkiem – ich Sztab bowiem szybko ucieknie od tego sąsiedztwa.

Meppo: A Avner jak zwykle pesymista. Dzięki sztabowi, plus jednemu lub dwom modułom jesteśmy w stanie napieprzać już z siłą 4-5 za jedną jednostkę! No i sztabu nam szybko nie zdejmą. Ogólnie zasada jest taka, żeby sztab posłać na stracenie. Możliwie blisko sztabu wroga, żeby ten nie mógł się zabezpieczyć, i nie martwiąc się ochroną sztabu, maksymalnie inwestować w dmg na przeciwniku. Aż dziw bierze jak szybko można sobie wyrobić sporą przewagę.

Wojska

Avner: Hegemonia ma tylko jednego strzelca, więc z miejsca można go spuścić w klopie. Lepiej trzymać Biegacza albo Bydlaka. Nie mówiąc już o Gladiatorze (chyba najlepsza jednostka ze wszystkich armii) i Super-sieciarzu. Bydlak to wspaniały taran dla wrogich wojsk, z kolei Biegacz umożliwi nam szybką eliminację wrogich wojsk nawet na całej planszy (jeżeli dysponujemy miejscem). Co do Super-sieciarza. No cóż – tak do końca „super” to on nie jest – właściwie to zastosowanie ma raczej przeciętne – głównie obrona i sieciowanie atakujących nasz Sztab jednostek. Nie radziłbym wykorzystywać go do ataków na wrogi Sztab (jak np. Sieciarz Mutantów), bo szybko wyeliminowany, umożliwi wrogowi bardziej dziarskie ataki na nasz Sztab.

Meppo: Hegemonia aż kipi od atakujących z dużą siłą jednostek. Nie ma sensu zostawiać ich w szczerym polu tylko po to, by wyeliminowały jakiegoś ciecia, co nam po jednym obrażeniu co bitwę zadaje. Nie wahaj się ani chwili, z pianą na ustach właduj się w sztab przeciwnika. No i nie zapominaj o swoich trzech sieciarzach, jeśli uda ci się zasieciować sztab, zwiększysz przeżywalność twoich chłopców, którzy w normalnych warunkach po jednej bitwie by wykorkowali od sztabu.

Moduły

Avner: Właściwie to modułów Hegemonii nie da się omawiać bez wspomnienia paru jednostek. Przede wszystkim kombinacja – Gladiator – Bydlak – Kwatermistrz (Moduł). Kwatermistrz umożliwia zamianę każdego ataku wręcz na strzał więc taki Gladiator może z ogromną skutecznością ostrzeliwać spory kawał planszy. A jego dwa obrażenia mogą ją czyścić nawet z maszyn Molocha. Transport także się przydaje jeżeli nie dysponujemy Kwatermistrzem – wtedy przenosimy naszego Gladiatora na nowe miejsce, po tym jak stare oczyścił już z wojsk wroga. Pozostałe Moduły mogą być wykorzystywane wedle uznania.

Meppo: Niestety tak pięknie to to nie jest. Zgodnie z wypowiedzią ludzi z Portala (temat o kwatermistrzu na forum portala), Kwatermistrz działa tylko na jeden z kierunków ataku. Więc jeśli taki Glag – karabin maszynowy będzie miał kilka celów do wyboru, to ostrzelać z siłą 2 może tylko jeden cel. Ale to nie zmienia faktu że kwatermistrz jest bardzo przydatnym żetonem.

Inna sprawa z Transportem. Jeśli chwilę pokombinujemy przed położeniem go na mapę, możemy osiągnąć niesamowite efekty, całym zgrupowaniem jednostek wykonać roszadę, która zaskoczy przeciwnika i uderzy w jego słabe punkty. Bardzo polecam ten moduł waszej uwadze.


Porady ogólne

Mep: Nie wahaj się posłać swojego sztabu głęboko w pole. Niech wspiera twoich żołnierzy ile może. Na pewno nie padnie od razu, a być może uda ci się uzyskać dzięki niemu ogromne dmg.
Avn: Pamiętaj, że Hegemonia dysponuje, w mojej opinii, najsilniejszą jednostką ze wszystkich armii – Gladiatorem – nie lekceważ siły, którą posiadasz.
Mep: Pamiętaj również, że Hegemonia dysponuje, tym razem w mojej opinii, niesamowicie skutecznymi i przemyślanymi modułami – Kwatermistrzem i Transportem. Nie lekceważ możliwości, jakie mogą ci one dać.
Avn: Chociaż Uniwersalny żołnierz jest przydatny, to tylko w określonych sytuacjach – nie wahaj się więc odrzucić go gdy masz do wyboru inne skuteczniejsze jednostki.
Mep: Sieci! Sieciarze to podstawa. Razem ze snajperem tworzą najlepszy warsztat do przygotowywania sobie gruntu pod zwycięskie bitwy.
Avn: Nie daj się zwieść możliwościom Super-sieciarza – przydaje się tylko w obronie własnego Sztabu – wtedy jest nieoceniony.


Meppo & Avner.
komentarz[20] |

Komentarze do "Hegemonia"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.047062 sek. pg: