..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

APS


(Avtomat Podvodnyj Spetsialnyj - Podwodny Karabin Szturmowy)

Widziałeś kiedyś broń automatyczną, zaprojektowaną do strzelania pod wodą? Nie, nie widziałeś, bo nasi chłopcy takiej broni nie mieli. Tę zabawkę zaprojektowali Ruscy dla nurków swojej marynarki wojennej, jeszcze w XX wieku. Prawda, że trochę podobny do kałacha? Jeśli chodzi o kształt broni to Ruscy rzadko bywali oryginalni...

No, ale coś go musi różnić, nie? W końcu taki zwykły AK pod wodą nie będzie strzelał, a bajki o tym, jak to Mel Gibson w ‘Zabójczej Broni’ rozwalił w ten sposób żółtka, możesz nie słuchać. Rzut oka na ten karabinek i już wiesz, że coś jest nie tak: wielki magazynek – gdyby nie to, że .50BMG ma za duży kaliber, to upchnąłbyś do niego z 6, albo 7 naszych pół-calówek. Z czego strzela taki APS? Ogólnie to pociskami 5.56x39 MPS, ale te z kolei są upakowane w magazynku z takimi jakby strzałkami... No wiesz, w sumie to taki ‘pocisk’ ma 120 mm długości. Chodzi o to, żeby nadać pod wodą odpowiedni tor... lotu? Pływu? Mniejsza o detale. W mamucim magazynku mieści się 26 takich strzałko-naboi.

Dalej: spust i osłona są powiększone co najmniej dwukrotnie – tak, żeby nurek mógł spokojnie strzelać z grubą rękawicą na łapie. Równie dobrze można strzelać pod wodą, jak i na powierzchni, ale nie do tego tę broń stworzono. W powietrzu osiąga ona co prawda szybkostrzelność 600 pocisków na minutę, ale zasięg skuteczny wynosi jakieś 70-80 metrów. Do tego przy strzelaniu w powietrzu, szybko się zużywa i za takie traktowanie może się obrazić... Zatnie się po prostu. Za to pod wodą to już całkiem co innego. Zmniejsza się oczywiście prędkość wylotowa, szybkostrzelność i zasięg (im głębiej, tym bardziej parametry spadają), ale i tak nigdy byś się nie domyślił, że pod wodą można naparzać do zmutowanych rekinów z karabinku... Strzela i ogniem pojedynczym i ciągłym.

Na głębokościach do 20-30 metrów i tak osiąga ok. 400 pocisków na minutę, przy zasięgu skutecznym do 60 metrów. Wystarczająco, bo pod wodą i tak nie widzisz nawet na taką odległość.

Hihihi... a wiesz, że APS ma nawet składaną kolbę? Pod wodą wcale nie tak łatwo utrzymać tego gnata. Znaczy, nie trudniej niż zwykłego kałacha na powierzchni, ale też niewiele łatwiej. Załadowany waży nieco ponad 3 kg.

Co jeszcze można powiedzieć o tej spluwie? Pod wodą sprawuje się jak typowa ruska broń – nie sprawia żadnych problemów użytkownikowi, jest wytrzymała i niezawodna. Nie jest bardzo celna, ale jest to jedyna broń automatyczna jakiej można używać pod wodą. Wyłączając harpun, to chyba w ogóle jedyna broń zasięgowa, zdolna przyzwoicie działać pod powierzchnią wody.

Jak ją zdobyć? O, chłopie... Niewiele widziałem egzemplarzy, a jeśli już, to tylko w rejonie Zatoki Meksykańskiej i na Karaibach. Swego czasu Ruscy przywieźli ich trochę na Kubę (albo Kubańczycy sami sobie ukradli?), a teraz każdy kto pływa na południe od Miami chciałby taki mieć. To po prostu skarb – możesz obronić się nawet przed pieprzonym zmutowanym rekinem, a jeśli bardzo potrzebujesz, to możesz sobie później zjeść takiego na kolację z ananasami. Tyle, że amunicji jest cholernie mało i cholernie niewielu ludzi potrafi ją wyprodukować. Jeśli jesteś zdolnym rusznikarzem, to możesz podjąć się zadania, a później zbijać kokosy w Miami. No, kokosy... tak się ponoć mówiło przed wojną na gamble.

Kaliber: 5.56 mm
Pocisk: 5.56x39 MPS (plus ‘strzałka’ stabilizująca tor... pływu, czyli 5.56x120 MPS :)
Szybkostrzelność: Pod wodą - 1, lub 2 (zależnie od głębokości). Na powierzchni - 2
Pojemność Magazynka: 26
Reguły Specjalne:
Na powierzchni - Zawodny, Niecelny, Tabela zasięgu dla pistoletów maszynowych
Pod wodą - Niezawodny, Tabela zasięgu dla pistoletów

Obrażenia: Ciężkie
Punkty Przebicia: 1

Wymagana Budowa: 12

Cena: 150 g
Dostępność: Znikoma

Amunicja 5.56x39 MPS (ze strzałką stabilizującą):
Cena: 6 g/szt.
Dostępność: Znikoma
PT produkcji: B. Trudny


GSP_Dibbler.
komentarz[6] |

Komentarze do "Karabin Szturmowy APS"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.022147 sek. pg: