..:: ELIXIR | Gry Fabularne(RPG) | Gry Komputerowe(cRPG) | Fantastyka | Forum | Twoje Menu Ustawienia
    ORBITAL MENU
    » Neuroshima
    » Świat
    » Bohater
    » Rozrywka
    POLECAMY

     SZUKAJ
    » Mapa serwisu
>NASZE STRONY
 MAIN
:: Strona Główna
:: Forum
:: Chat
:: Blogi

 GRY FABULARNE
:: Almanach RPG
:: Neuroshima
:: Hard HEX
:: Monastyr
:: Warhammer
:: Wampir
:: D&D
:: Cyberpunk2020
:: Earthdawn
:: Starwars
:: Arkona

 GRY cRPG
:: NWN
:: Baldurs Gate
:: Torment
:: Morrowind
:: Diablo

 FANTASTYKA
:: Literatura
:: Tolkien
:: Manga & Anime
:: Galeria

 PROJEKTY
:: Elcards
:: Chicago

Nanopancerz


Zapisany plik tekstowy z pewnej aukcji internetowej z 2012 roku, prowadzonej przez anonimowego sprzedawcę:

Od autora aukcji:
Badania nad widocznym na zdjęciach pancerzem były rozpoczęte jeszcze przed rokiem 2000, z chwilą zwiększenia dynamiki nad rozwojem nanotechnologii. Nanotechnologia wykorzystuje miniaturowe cząsteczki i elementy, dzięki czemu można uzyskać tworzywa, których niezwykłe właściwości były nieosiągalne przy użyciu konwencjonalnych technik materiałowych.

Twór ten, o prostej, roboczej nazwie "battlesuit" został, po długotrwałym dopracowywaniu, przyjęty do standardowego wyposażenia najbardziej elitarnych jednostek świata, takich jak SAS, albo Navy Seals. Tylko te organizacje mogły sobie pozwolić na ich zakup, z powodu horrendalnej ceny za wyprodukowanie jednej sztuki i ograniczonych nakładów ilościowych. Technika użyta do ich stworzenia jest absolutnie nowatorska i pancerze te zapewniają nie tylko ochronę przed ogniem nieprzyjaciela, lecz zastępują ponadto mundury i wszelkie ubrania, będąc przystosowanymi do większości terenów, w których prowadzone są działania wojenne, od gęsto zurbanizowanych metropolii, po rozległe pustynie.

Jest zbudowany mianowicie z dwóch rodzajów rewolucyjnych, kontrolowanych przez porozmieszczane w stroju mikroprocesory tkanin:

Spodniej - wchłaniającej pot, dostosowującej się do temperatury ciała i zapewniającej częściowy kamuflaż.
Wierzchniej - uformowanej w kształcie płyt, przymocowanych do warstwy spodniej.

To właśnie wierzchni materiał zapewnia ochronę przed obrażeniami i bronią balistyczną i jest chyba najbardziej fascynującym elementem pancerza. Jest zbudowany z milionów nanorurek - wydrążonych w środku, podłużnych tworów z węgla - wypełnionych w środku specjalnym, lekkim płynem, pobudzanym przez mikroprocesory. Dzięki temu, sam pancerz jest bardzo lekki i niemalże nie ogranicza ruchów ciała, niczym zwyczajny mundur. W chwili jednak, kiedy zbliża się niebezpieczeństwo - takie jak pocisk z karabinu lub nadchodząca fala uderzeniowa wybuchu, płyn wewnątrz rurek sztywnieje, tworząc krystaliczną, świetnie pochłaniającą impet uderzenia budowę. W takim stanie pancerz jest bardzo sztywny, poważnie utrudniając poruszanie się i wszelkie inne czynności ruchowe. Na szczęście przywrócenie materiału do poprzedniego stanu zajmuje tylko około 2 sekund - wystarczy na ten czas schować się za jakąś zasłonę i odczekać.

Dołączony do zestawu hełm jest skonstruowany z tych samych, napełnionych płynem nanorurek. Jednak, jako że hełm nie ogranicza swobody ruchów, płyn ten jest na stałe usztywniony - zapewniając niestety minimalnie gorszą, lecz wciąż bardzo dobrą osłonę głowy. Posiada także integralną maskę gazową, zaś z lekkimi przeróbkami noktowizora, można go także na nim zamontować.

Jako że już omówiliśmy aspekt ochronny pancerza, czuję się zobowiązany przedstawić jego inne funkcje:

Maskowanie się: W jednolitych otoczeniach, takich jak gęste zarośla, brak większych źródeł światła, lub śnieg, "battlesuit" potrafi, dzięki swoim nanomateriałom, zmieniać nieznacznie kolor, utrudniając zauważenie. Bez włączania tej funkcji, model ten ma elegancką, czarno - szarą barwę.

Odtruwanie: "Battlesuit" wykrywa truciznę w krwioobiegu i podaje dożylnie odtrutkę, wybierając ją z zapasów umieszczonych przy pasie.

Leczenie ran: Jest to zaawansowana funkcja, o której jednak nie znalazłem satysfakcjonujących danych - możliwe, że ten moduł jest dopiero w fazie testów. Wiadomo tylko, że pancerz będzie mógł w przyszłości przeprowadzać reanimację i przywracać akcję serca. Dla szczęśliwego kupca załatwię także ten moduł, gdy będzie już "dostępny" - oczywiście za dodatkową opłatą.

Jak widzicie, szanowni kupcy, w obliczu nadchodzącego niechybnie konfliktu jądrowego i wojny, każdemu przydałby się taki sprzęt... Niestety jedyny egzemplarz nie będący w rękach elitarnych oddziałów wojskowych, to ten, który jest przedmiotem dzisiejszej aukcji.

A więc, bez dalszych zbędnych wyjaśnień. Pozwólcie, że rozpocznę i ustalę wstępną cenę... Rozpoczynamy od ceny wywoławczej 500.000 dolarów! Kto da więcej?! Widzę, że pan Albert Bates podwyższył stawkę do 800.000! No, no... czy inni tak szybko odpadną? Wiedziałem że się nie zawiodę: Pan Rockefeler daje okrągły milion...

Koniec zapisu.

Zasady działania:

Ochrona:


Pancerz ma wytrzymałość 8.

Hełm daje zawsze 3 punkty pancerza i utrudnia wszystkie testy związane z percepcją o 15%. Dlatego głowy nie bierze się pod uwagę przy określeniach "na całym ciele". Hełm ma wytrzymałość 6.

Pancerz ma zawsze standardowo 1 punkt pancerza (wyłączając obrażenia cięte), na każdej lokacji ciała. Bez włączonej opcji ochrony daje +5% utrudnienia testów.

W chwili kiedy ma nastąpić trafienie odzianej weń osoby bronią palną lub wybuchem, rzuć k20. Jeżeli wypadnie 20, to nic się nie dzieje i osoba dostaje normalne obrażenia, mikroprocesory nie zdążyły po prostu wykryć nadchodzącego uderzenia. W innym wypadku pancerz zmienia poziom swej ochrony do najbardziej minimalizującego obrażenia.

Ochrona jaką zapewnia "battlesuit" ma 4 różne poziomy:

1. - Jeden punkt pancerza na całym ciele i 5% utrudnienia
2. - Dwa punkty pancerza na całym ciele i 20% utrudnienia
3. - Trzy punkty pancerza na całym ciele i 30% utrudnienia
4. - Cztery punkty pancerza na całym ciele i 60% utrudnienia, ponadto gracz może się tylko czołgać (1 metr na segment)

Następnie powrót do ustawienia ochrony numer 1. jest automatyczny i zajmuje całą jedną turę (najczęściej trzy segmenty). Osoba może wykonywać wszystkie zwyczajne czynności w tym czasie, mając jednak utrudnienie do każdej czynności ruchowej, właściwe dla danego poziomu ochrony.

Gdy podczas procesu powrotu do poziomu numer 1. nastąpi ponowne zagrożenie obrażeniami, trzeba znów od początku czekać całą turę (czyli jeżeli ktoś będzie w nas ciągle trafiał, nigdy nie pozbędziemy się utrudnienia).

Przeciwko broni siecznej poziom 3. ma 1 punkt pancerza, zaś poziom 4. ma 2 punkty pancerza. Poziomy 1. i 2. w ogóle nie chronią przed bronią sieczną.

Fabryczne ustawienia pancerza warunkują ustawianie poziomu ochrony tak, by zmniejszać poniesione obrażenia do braku obrażeń. Jednak za pomocą wbudowanego w hełmie komputerka kontrolującego resztę mikroprocesorów, można to ustawienie zmienić w taki sposób, by pancerz zmniejszał obrażenia tylko do draśnięć, lub nawet tylko do lekkich obrażeń (w ten sposób nie narażamy się na zmniejszanie mobilności i nadmierne utrudnienia do testów przy otrzymaniu strzału z silniejszej broni).

Cały pancerz jest cholernie rzadki. Nie działa jeżeli rozłoży się go na mniejsze komponenty (na przykład sama ochrona na tors), działa natomiast bez hełmu, lecz tylko na ustawieniach fabrycznych.

Przykłady działania pancerza na ustawieniach fabrycznych:

Otrzymujemy postrzał z colta 1911, ma on 2 pp i obrażenia lekkie. By zmniejszyć te obrażenia do zera, pancerz ustawia poziom ochrony na poziom 4, znacznie obniżając mobilność i możliwość oddania strzału.

Przykłady działania pancerza na ustawieniach, by zmniejszał obrażenia tylko do draśnięć:

Otrzymujemy postrzał z colta 1911. By zmniejszyć te obrażenia do draśnięcia, pancerz ustawia poziom ochrony na 3, ograniczając mobilność, lecz mimo to zostawiając możliwość obrony.

Odtruwanie:
Jako że większość trucizn teraz spotykanych jest wytwarzanych przez Molocha i nieznanych w latach kiedy te pancerze były produkowane, zaś sam zapas odtrutek pancerza jest ograniczony, istnieje tylko 50% szans, że pancerz posiada właściwą odtrutkę. Jej działanie jest natychmiastowe. Nie można w ten sposób leczyć chorób przewlekłych. By uruchomić tę opcję potrzebny jest hełm, wraz ze swoim komputerkiem.

Maskowanie:
W jednolitych otoczeniach, po włączeniu tej opcji za pomocą komputerka w hełmie, trzeba odczekać 10 sekund, gdy pancerz dostosowuje swą barwę do otoczenia. Po ustawieniu barwy osoba nosząca "Battlesuit" otrzymuje premię -30% do testów maskowania.

By pancerz działał, musi mieć zasilanie. Jedna nowa fabryczna bateria starcza na 80 godzin maskowania, lub 200 poziomów pancerza (50 ustawień na poziom 4.; 100 ustawień na poziom 2 itd.). Szansa na znalezienie takiej baterii to 10%, ale od biedy można zasilać pancerz specjalnie dostosowanym do tego akumulatorem (bardzo trudny test elektroniki i dobrej jakości akumulator samochodowy). W pełni załadowany akumulator starcza na tyle samo co bateria fabryczna, lecz takie rozwiązanie ma też swój minus... Akumulator jest poważnie narażony na trafienie, ponieważ musi być noszony na plecach.

Wersja antyterrorystyczna pancerza jest szaro-czarna. Wersja wojskowa jest zielona. Niczym innym się nie różnią.

PS. 1: Taki pancerz może spokojnie kosztować od kilkuset do kilku tysięcy gambli. Znaleźć go można co najwyżej w naprawdę dobrze zabezpieczonych bazach wojskowych.

PS. 2: Od razu mówię, że chociaż twór ten wydaje się dosyć fantastyczny, to prace nad nim trwają już od jakiegoś czasu i byłyby zakończone przed wojną nuklearną, gdyby ta miała nastąpić.


Jak to wygląda? Tutaj macie link.


Basilus.
komentarz[21] |

Komentarze do "Nanopancerz"



Musisz być zalogowany aby móc oceniać.
© 2000-2007 Elixir. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Designed by Corwin Visual
Engine by Khazis Khull based on jPortal
Polecamy: przeglądarke Firefox. wlepa.pl

Wykryto nieautoryzowany dostęp!!!

   PATRONUJEMY

   WSPÓŁPRACA

   Sonda
   Czy interesują cię raporty z sesji NS?
Tak!
Nie.
A co to?
Musisz być zalogowany aby móc głosować.

   Top 10
   Pasożyty
   Hibernatus (....
   Yakuza
   FATEout
   Legia Cudzozi...
   Pistolet Maka...
   Łowca - dzień...
   Neuroshimowe ...
   Śpiąca Królew...
   Bo kto umarł,...

   Statystyki
userzy w serwisie:
gości w serwisie: 0

   ShoutBox
Strona wygenerowana w 0.022924 sek. pg: